بچه هیئتی

مرد گریه می‌کند... اما زیر سیاهی هیئت

بچه هیئتی

مرد گریه می‌کند... اما زیر سیاهی هیئت

بچه هیئتی

ما را ز تو، غیر از تو تمنایی نیست
حلوا به کسی ده که محبت نچشیده...
مادرم زهرا

منوی بلاگ
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵ ب.ظ

زبان دل

همیشه از یادگیری زبان انگلیسی فراری بوده‌ام. نه که بدم بیاید یا اهمیت‌اش را ندانم، نه.

چون هیچ وقت نتوانستم با انگلیسی نفس بکشم.

چون هیچ وقت نتوانستم حرف دلم را با انگلیسی بزنم.

چون نهایت جملاتی که از انگلیسی خواندم متن مهندسی بوده و نهایت جمله‌ای که گفتم I go to bed by bus بوده یا همان I have a window یا ...

نتیجه‌اش هم شد اینکه ترم آخر دانشگاه مثل آهوی توی عسل! توی پاس کردن‌اش مانده‌ام!

اما بر عکس.

دو زبان است که به یادگیری‌شان خیلی علاقه‌مندم. آنقدر که مطمئنم به زودی برای یادگیری درست و حسابی‌شان کاری خواهم کرد.

عربی و ترکی. و هر دو را به خاطر دلم.

هر وقت قرآن و دعا می‌خوانم افسوس می‌خورم که کاش بهتر عربی می‌دانستم.

وقتی کلام امیر المومنین را می‌خوانم اعصابم به هم می‌ریزد وقتی آن وسط ها معنای لغتی را نمی‌دانم و ارتباطم قطع می‌شود.

و ترکی را به خاطر روضه های ترکی.

عذابی است نفهمیدن روضه های ترکی.

پ‌ن) نه اینکه زیاد اهل دعا باشم... اما همین چند باری که مناجات شعبانیه را خوانده ام به نظرم بی‌نظیر است.

سید مهدی شجاعی در " شکوای سبز" ترجمه‌ای زیبا بر این دعای بی‌نظیر نوشته که خواندنی و گریه کردنی است. از دست ندهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۹
امید

نظرات  (۴)

۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۶ علی اکبر قلیچ خانی
زبان ترکی روضه را زببا نکرده نفس عشاق ترک زبان است که چنین آتشین است اگر من جای تو بودم اتفاقا عشق و روضه ام را به انگلیسی می گفتم و می خواندم تا هر  انگلیسی فهمی هم با شنیدن و خواندن من احساس میل و ارادت به حضرت کند.
عربی زبان موحدان است
سلام
پس من بوردا نه کاره یم
عربی یه سوزوم یوخ اما
تورکی دیلینه خدمتیزده واریخ
 
این درس اولت ترجمه ش کن !
یا علی
پاسخ:
فحش نباشه!
نمی تونم!
سلام 
عالی بود ، ترکی و عربی . 
البته آهوی تو عسل رو خوب اومدی !!
علی یارمون
پاسخ:

من اصلا از بچگی چشمام مثل آهو بوده!

باور کن...

دستتون درد نکنه دیگه ما واسه شما فحش بنویسیم !!
خودمونیم چرا باید اول یادگیری هر زبانی ذهن هر کسی به
فحش هاش باشه
یه دوست عرب داشتم گفت ترکی یادم بده
منم شروع کردم باهاش کار کردن بعد از یادگیری دو سه کلمه
گفت اینارو ول کن بهم فحش یاد بده !!
منم گفتم ما از اینا بلد نیستیم برو خدا روزیت رو یه جای دیگه نصیب کنه ...
اما درس اول :
نوشتم:
پس من اینجا چه کاره ام
برای عربی حرفی ندارم اما
در مورد زبان ترکی در خدمت شما هستیم.

در ضمن این آقای قلیج خانی راس میگن به زبان نیست
به عشق و ارادتی هست که که نسبت به امام حسین روا میشه

ولی یکی میگفت روضه خوندن تو زبان انگلیسی صفا نداره چون
این زبان از لحاظ لحن و صوت وآهنگ از این جور چیزا ضعیفه
پاسخ:
من بیلمیرم! 
خوب بود؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی